Тімбілдінг проєктної діяльності викладачів факультету

13 грудня відбулося засідання групи науковців факультету природничої освіти та природокористування з розробки міжнародного проєкту з проблем кліматичної освіти. Керівник проекту — професор Світлана Совгіра.

Проект передбачає розробку 4 робочих пакетів, що містять: дисципліни, наукові напрацювання викладачів, інноваційні форми та технології подачі чотирьох стихій «Повітря», «Води», «Грунту», «Вогню», розробку інтегрованого курсу, що має включати ці стихії. Показовим пакетом є організація літньої школи.

Над кожним пакетом працює група викладачів, які мають досвід з вищезазначених питань. У загальному задіяно до розробки проєкту 15 викладачів кафедр факультету: хімії та екології; географії, геодезії та землеустрою; біології та здоров’я людини. Робота проходить активно, плідно на високому професійному рівні.

Гостьова лекція з питань командної роботи

5 грудня екологи факультету (професор Світлана Совгіра, доцент Наталія Душечкіна, викладач Святослав Мандебура, здобувачі другого магістерського рівня Богдан Кузь, Василь Давидов, Владислав Павлов) прослухали гостьову лекцію керуючого директора Blackstone LaunchPad в Корнелльському університеті, PhD Felix Litvinsky «Founder, Team, Launch».

На лекції розглядалися питання командної взаємодії, що є актуальним для екологічної науки, оскільки на сьогодні є безліч наукових та освітянських проектів розв’язання нагальних екологічних проблем.

Крім того у освітній програмі Екологія другого магістерського рівня вищої освіти спеціальності 101 Екологія на вимогу сучасності уведено компетентність — здатність до роботи в команді, попереджати та розв’язувати конфлікти.

Учасники гостьової лекції згенерувати відповідні сертифікати.

Участь екологів у Національному форумі «Поводження з відходами в Україні»

21-23 листопада екологи факультету (професор Світлана Совгіра, доцент Наталія Душечкіна, викладач Святослав Мандебура) взяли участь у Національному форумі «Поводження з відходами в Україні: законодавство, економіка, технології», «Перші практичні дії та проблемні питання реалізації Закону України «Про управління відходами».

У форумі взяли участь представники органів державної влади та місцевого самоврядування, парламентських комітетів, агенцій регіонального розвитку, міжнародних організацій та проєктів технічної допомоги, науковці, громадські організації, бізнес-структури, які працюють у сфері поводження з відходами, підприємства-виробники техніки та технологічного обладнання перероблення відходів, установи, які працюють у галузі екологічної безпеки та охорони довкілля, ЗМІ. Форум проходив у змішаному режимі.

На форумі розглядалися питання: вирішення проблем перероблення та утилізації відходів війни без негативного впливу на довкілля, сприяння залученню інвестицій у створення екологічно дружньої галузі та інфраструктури перероблення відходів, впровадження природоохоронних ініціатив та проєктів, налагодження та зміцнення міжнародного співробітництва, впровадження засад збалансованого (сталого) розвитку в Україні, реалізація ресурсо- та енергоефективних технологій, сприяння співпраці органів державної влади, місцевого самоврядування, громадських організацій, науки, бізнесу.

«Інтеграція фундаментальних та прикладних досліджень у географічній, екологічній та хімічній освіті»

23 листопада 2023 року на базі кафедри географії та методики її навчання та кафедри хімії, екології та методики їх навчання в онлайн режимі пройшла IX Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція: «Інтеграція фундаментальних та прикладних досліджень в географічній, екологічній та хімічній освіті».

Серед співорганізаторів наукового заходу були Інститут педагогіки НАПН України, Інститут агроекології та природокористування НААНУ, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка.

У ході конференції були обговоренні такі питання:

1. Наукові засади географічної, екологічної та хімічної освіти у ЗВО.

2. Досвід практичної екологічної, краєзнавчої діяльності та дослідної роботи з географії, хімії, біології у ЗЗСО.

3. Інноваційні технології в географічній, хімічній освіті та екологічній діяльності.

У конференції взяли участь представники освітніх та наукових закладів різних міст України зокрема:

  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка;
  • Уманський національний університет садівництва;
  • Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського;
  • Полтавський національний педагогічний університет імені Володимира Галактіоновича Короленка;
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя;
  • Рівненський державний гуманітарний університет;
  • Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка;
  • Університет Григорія Сковороди в Переяславі;
  • Національний фармацевтичний Університет;
  • Білгород-Дністровський педагогічний фаховий коледж;
  • Тячівський ліцей з угорською мовою навчання імені Шімона Голлоші Закарпатської області;
  • Уманська гімназія №11;
  • Уманський ліцей №3;
  • Гатненський ліцей Фастівського району Київської області;
  • Балтійський ліцей №3 Одеської області;
  • Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради Полтавської області;
  • Бобрицька гімназія Любашівської селищної ради Одеської області;
  • Великоозерська гімназія, Камінь-Каширського району, Волинсьої області;
  • Ладижинський ліцей Ладижинської сільської ради Уманського району Черкаської області;
  • Дмитрівський ліцей імені Т.Г. Шевченка Дмитрівської сільської ради Кіровоградської області.

Зі вступним словом до учасників конференції звернулася завідувач кафедри географії та методики її навчання професор Оксана Браславська, яка передала вітання від адміністрації факультету й, зокрема, декана природничо-географічного факультету, професора Валерія Миколайка. Оксана Володимирівна зазначила, що в своїх здобутках наука завжди базувалася на наполегливій та кропіткій праці вчених, а у досягненнях завжди покладалися на активності освітян. Також проаналізувала тенденцію розвитку сучасної науки і освіти на природничо-географічному факультеті; охарактеризувала проєкт стандарту профільної освіти що продовжує реформу «Нова українська школа», яка стартувала з першого класу 2018 року.

Під час виступів й дискусій учасники конференції висвітлювали глобальні проблеми географічної, екологічної, хімічної освіти та науки; використання інноваційних технологій у географічній, хімічній освіті та екологічній діяльності; розкривали досвід практичної екологічної і краєзнавчої діяльності та дослідної роботи з географії, хімії, екології, біології.

За результатами роботи підготовлено збірник матеріалів конференції та відзначено високий науковий рівень доповідей і повідомлень науковців, учителів, педагогів вищої школи й здобувачів вищої освіти з різних аспектів досліджуваних проблем у географії, хімії, екології, біології та освіті.

Проходження та захист виробничої практики бакалаврами-екологами

Важливе місце у формуванні професійної компетентності майбутнього еколога займає практична підготовка, яка спрямована не тільки на закріплення теоретичних курсів, але й на отримання нових знань, умінь, навичок. Основною метою практики є максимальне наближення, з одного боку – до природних та інших об’єктів досліджень, з іншого – до реальної обстановки прийняття рішень.

З 23 жовтня по 18 листопада 2023 р. здобувачі першого бакалаврського рівня у38 та 48 групи проходили виробничу практику. Для проходження виробничої практики цього року обрано Національний дендрологічний парк «Софіівка», що має потребу у вирішенні екологічних проблем.

Практичні навички набуті під час навчання в університеті максимально знадобилися студентам у заповідній установі, де їх радо зустріли. Саме там наші майбутні екологи оволоділи повним алгоритмом здійснення природоохоронної роботи, управлінської діяльності на заповідних територіях, а також передпроектної документації на здійснення різних видів діяльності на заповідних територіях.

Майстер-клас «Організація наукової роботи педагогів»

15 листопада 2023 року доктор педагогічних наук, професор Світлана Совгіра провела мастер-клас «Організація наукової роботи педагогів», де практично окреслила як успішно стати науковцем та як правильно організовувати свою наукову роботу, а саме – науковий підхід до написання статей категорії Б та публікації у міжнародних наукометричних базах даних Scopus та Web of Science.

Світлана Василівна – це педагог, фахівець, наставник, учитель, яка підготувала покоління науковців, дала їм дорогу в науковий світ. Підготувала 10 кандидатів, 2 доктори наук, 3 доктори філософії. Вона, як педагог, є яскравою, неповторною особистістю, носієм загальнолюдських цінностей, джерелом глибоких і різноманітних знань. Для своїх вихованців вона є ланцюжком, що зв’язує досвід попередніх поколінь і прогресивні ідеї, направлені на розвиток майбутнього покоління.

Науковці кафедри географії та методики її навчання отримали величезний досвід, який допоможе у професійній діяльності. Адже робота науково-педагогічного працівника ставить перед педагогами, а особливо перед молодими викладачами надзвичайно високі вимоги: постійно вчитися, удосконалюватися, адаптуватися до потреб суспільства, бути не просто інформаційним джерелом для здобувачів освіти, а стати для них помічником, модератором, який навчить самостійно приймати рішення.

Онлайн-вебінар зі здобувачами ОС «Магістр» спеціальності 014.06 Середня освіта (Хімія) на тему: «SOFT SKILLS: виховуємо приязні взаємини в колективі»

Soft skills («мʼякі» навички, гнучкі компетентності) – це особисті характеристики, завдяки яким людина може успішно взаємодіяти в команді під час розв’язання будь-яких питань. Щоб бути висококваліфікованим спеціалістом, окрім профільної освіти, необхідно мати досвід роботи у своїй сфері та вміти працювати в команді. Саме тому, 30 жовтня 2023 року було проведено онлайн-вебінар для здобувачів освіти ОС «Магістр» спеціальності 014.06 Середня освіта (Хімія) на тему: «Soft skills: виховуємо приязні взаємини в колективі» у форматі дружньої розмови.

Під час спілкування гарант ОП Середня освіта (Хімія) Наталя Горбатюк розповіла про поняття «soft skills», що формуються протягом життя під впливом виховання і життєвого досвіду. Наприклад, хтось досконало володіє власними переживаннями з дитинства, а когось обставини змушують з часом навчитися контролювати власні емоції.

Найчастішими і найзатребуванішими гнучкими компетентностями є: вміння працювати в команді; критичне мислення; лідерство; креативність; вміння дотримуватися дедлайнів; відповідальність та дисциплінованість. Усі ці навички потрібні в будь-якій сфері нашого життя, однак для їх розвитку необхідно більше часу та терпіння.

Зустріч була наповнена запитаннями від студентів, що свідчило про їхню зацікавленість темою щодо розвитку «мʼяких» навичок.

 

 

Призове місце екологів у турнірі з шахів

24 жовтня екологи природничо-географічного факультету (викладач Владислав Парахненко, магістрант Ярослав Ляховський) взяли участь у змаганні з шахів, які проходили на базі Уманського НУС.

Змагання проходили у жорсткій конкуренції серед кандидатів майстрів спорту. Серед 16 учасників змагань наші молоді спортсмени вибороли ІІ місце.

Вітаємо наших переможців!

Нарада з виробничої практики здобувачів спеціальності 101 Екологія

23.10.2023 року відбулася настановча нарада з виробничої практики для здобувачів вищої освіти третього та четвертого курсу спеціальності 101 Екологія. Базою практики обрано Національний дендрологічний парк «Софіївка» НАН України згідно угоди про співпрацю № 48 / 19 П.

Керівник практики старший викладач Віталій Гончарук ознайомив студентів із термінами проходження, метою та сутністю практики, озвучив її завдання та дав слушні поради щодо оформлення звітної документації. Доцент Роман Подзерей наголосив на дотриманні техніки безпеки на виробництві.

На нараді були присутні викладачі-екологи, які активно долучилися до обговорення питань конференції.

Вітаємо колегу з отриманням диплома доктора філософії!

На засіданні вченої ради Уманського національного університету садівництва ректор Олена Непочатенко урочисто привітала і вручила диплом доктора філософії в галузі знань 10 Природничі науки за спеціальністю 103 Науки про Землю Владиславу Парахненку (наказ Міністерства освіти і науки України від 27 вересня 2023року Н23 № 001405 «Про затвердження рішень Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України щодо присвоєння доктора філософії»).

Захист дисертації на тему: «Географія інвазивної флори у придорожних ландшафтах залізниць Кіровоградської області» проходив за вимогами нового «Порядку присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії». Науковий керівник – Кисельов Юрій Олександрович, доктор географічних наук, професор, завідувач кафедри геодезії, картографії і кадастру.

Колектив природничо-географічного факультету щиро вітає керівника і молодого науковця з цим науковим здобутком і бажає здоров’я, миру, щастя та подальших наукових звершень!